Ne-am dorit ca jurnaliștii să aibă o imagine concretă a noii locații AFI Tech Park, aflată în construcție. Am creat un joc de Monopoly personalizat din lemn, cu locații reale din împrejurimi, adaptând mesajele și adăugând altele originale. Am ajuns la 50 de publicații și am primit feedback 100% pozitiv.
oportunitate
AFI Europe România dezvoltă o nouă clădire de birouri (AFI Tech Park) ca un proiect vizionar, creativ și inspirațional, dezvoltat în prezent într-o nouă zonă de afaceri, mai aproape de centrul orașului. Prin urmare, are nevoie de mai multe informații de la potențialii clienți pentru a stabili strategia de marketing și vânzare a clădirii.
Spațiile de birouri depășesc de mult timp latura lor practică de a fi doar clădiri care oferă un loc în care companiile își desfășoară activitatea. O clădire de birouri nu mai este doar despre locul în sine, ci devine o formă de expresie a forței și caracterului unei afaceri. În același timp, caracteristicile clădirilor sunt analizate și din perspectiva raportului costuri–facilități, a locației și a ușurinței de acces. Nevoile și valorile rezidenților și ale companiilor devin factori esențiali în alegerea unor spații de birouri mai eficiente, confortabile și armonioase.
cercetare și planificare
AFI Europe România a derulat o cercetare calitativă de evaluare a dezvoltării, împreună cu Unlock Market Research, privind decizia companiilor de a se reloca și factorii implicați în această decizie. Obiectivul principal a fost acela de a obține o înțelegere profundă a mentalității potențialilor clienți și a nevoilor lor legate de clădirile de birouri, pentru a identifica elemente relevante și diferențiatoare pe care AFI Tech Park le-ar putea valorifica în vederea creșterii vânzărilor.
Acest studiu calitativ realizat în ultimul trimestru al anului 2017 a relevat o nouă tendință, aceea că firmele revin în oraș. Cel mai important, raportul a arătat că o clădire de birouri nu este doar un loc, ci un simbol al forței și al caracterului afacerii. Reprezintă imaginea și valorile companiei în rândul angajaților și al clienților externi. Atunci când aleg un loc pentru a își muta afacerea, directorii generali analizează caracteristicile clădirii nu doar dintr-o perspectivă tehnică, ci și luând în considerare nevoile și valorile companiei și ale angajaților acesteia.
În topul tendințelor care au influențat decizia de mutare într-o clădire de birouri s-au numărat:
- Noile zone emergente, mai apropiate de centrul orașului, câștigă relevanță, în timp ce platformele îndepărtate din afara centrului orașului încep să își piardă atractivitatea. Motivul este că angajații petrec mai puțin timp în trafic.
- Clădiri prietenoase cu traficul, situate cât mai departe de zonele aglomerate și congestionate și cât mai aproape de locuințele oamenilor.
Acestea erau deja caracteristici ale AFI Tech Park și a trebuit să găsim o modalitate de a le pune în lumina reflectoarelor pentru publicul țintă: CEOs, Facility managers și HR managers, din diverse industrii.
Am început prin a identifica canale media relevante pentru acest public. Aceasta este ținta cea mai dorită în toate brief-urile de comunicare corporativă. Prin urmare, capacitatea de atenție a jurnaliștilor de afaceri este foarte scăzută. Aveam nevoie de ceva care să creeze implicare și să îi facă să petreacă mai mult timp pe povestea noastră.
Cele trei mesaje cheie pe care am vrut să le comunicăm:
- Oportunitate de închiriere a spațiilor într-un complex de birouri clasa A nou construit, aproape de centrul orașului
- Avantajele relocării în interiorul orașului, spre deosebire de locațiile periferice
- Importanța reducerii timpului de călătorie la și înapoi de la locul de muncă
Ne-am dorit ca jurnaliștii să aibă o reprezentare reală a locației în care se dezvoltă AFI Tech Park. Prin urmare, împreună cu un comunicat de presă care să dezvăluie rezultatele cercetării calitative, am trimis unui număr de 50 de jurnaliști și bloggeri selectați un joc de societate personalizat cu monopol pe lemn, care a înlocuit companiile originale cu cele situate în București, în zonele din jurul AFI Tech Park.
Atât în regulile jocului, cât și pe tabla și în cărțile acestuia, am integrat elemente care evidențiază avantajele locației: accesul facil la mijloacele de transport în comun și proximitatea față de facilități esențiale precum bănci, farmacii, săli de sport, benzinării, clinici medicale, magazine, centre comerciale, hipermarketuri și zone de recreere și atracții turistice.
Prin acest demers, am vrut să subliniem că locația este ușor accesibilă din orice colț al orașului și că viitorii angajați care vor lucra aici vor avea la dispoziție o gamă variată de beneficii, la doar câțiva pași de birou. Astfel, își vor putea rezolva rapid sarcinile personale sau activitățile cotidiene, economisind timp prețios.
implementare
- În primul rând, am obținut aprobarea companiei care produce jocurile Monopoly la nivel mondial pentru a putea folosi numele – Hasbro.
- Am căutat și am găsit furnizorul perfect care să ne poată transforma ideea în realitate și am găsit pe cineva care putea face manual un Monopoly din lemn. În mai puțin de două săptămâni de când i-am contactat, am început producția jocurilor.
- Am căutat pe harta orașului București și am identificat diferite locuri și facilități în apropierea AFI Tech Park care ar putea fi introduse în joc.
- Pentru a obține un impact și mai mare, am folosit un ton inteligent și amuzant în mesajele folosite pentru joc (pe tablă, cărți, bani, acte de proprietate).
Elementele de branding ale companiei au fost menționate atât pe tablă, cât și pe bani.
Company’s branding elements were mentioned on the board and on the money. - Am păstrat instrucțiunile și regulile originale ale jocului, dar am adaptat mesajele și am creat unele inteligente și amuzante.
- Fiecare joc conține un document cu instrucțiuni și reguli de joc.
- Ne-am propus să obținem 100% feedback pozitiv și peste 50% acoperire media și distribuiri pe rețelele de socializare.
evaluare
50
reprezentanți mass-media și bloggeri au primit jocul
M. Guran
ne-a sunat imediat după ce a primit jocul de societate pentru a ne felicita pentru această idee genială și pentru a ne cere să ne întâlnim cu echipa din spatele proiectului.
50
acoperit în mass-media (1 agenție de știri, 25 publicații de afaceri și specializate, 2 site-uri web de interes general, 6 rețele sociale, 1 site de știri internaționale, >10 agregatoare de știri)
50%
Clădire de birouri închiriată înainte de lansarea oficială
Feedback 100% pozitiv:
„CE IDEE TARE, ABIA AȘTEPT SĂ MĂ JOC!”
„MULȚUMESC, MONOPOLY-UL A AJUNS! ABIA AȘTEPT SĂ-L TESTEZ.”
„ARATĂ FOARTE BINE, ABIA AȘTEPT SĂ-L JOC.”
„MONOPOLY DIN LEMN? SUNĂ «WOW»!”
„JOCUL A FOST FOARTE APRECIAT, L-AM JUCAT CU IUBITUL MEU ȘI CU CÂȚIVA PRIETENI. AM CÂȘTIGAT DE FIECARE DATĂ!”
În urma feedback-ului primit de la jurnaliști și bloggeri, AFI Europe România a decis să extindă acest instrument în comunicarea directă cu clienții și potențialii clienți.
De aceea, reprezentanții a 50 de companii (CEO, manageri de facilități și manageri de resurse umane din diverse industrii) au primit jocul de societate Monopoly de la AFI Tech Park.
creativitate și inovație
Conceptul și execuția au fost atât inovatoare, cât și creative. Ne-am dorit ca oamenii să descopere noua clădire și să îi informeze despre facilitățile din jurul acesteia. Totul a decurs natural și fără probleme, iar noi ne bucurăm că, prin gamificare, am reușit să transmitem mesajele într-un mod inteligent și amuzant. Cei care au primit jocul ne-au spus că a fost o premieră pentru ei și că nu au mai văzut niciodată ceva similar.
Mărturie „Cristian China Brita”