campania: psoriazis, dincolo de piele – societatea romană de dermatologie

Sentimentul de izolare a dus la consecințe psihosociale negative pentru pacientul care suferă de psoriazis. Obiectivul campaniei a fost de a crește gradul de conștientizare cu privire la faptul că această boală nu se transmite prin atingere și de a reduce stigmatizarea asociată. A fost atins un număr de 2 milioane de persoane.                     

psoriasis, beyond the skin – acceptă-mă, susține-mă, apropie-te! - societatea română de dermatologie

 

oportunitate

Societatea Română de Dermatologie este o asociație profesională și științifică a dermato-venerologilor din România, cu recunoaștere internațională din partea Academiei Europene de Dermato-venerologie (EADV) și a Asociației Europene de Dermatologie și Oncologie (EADO).

  • CONTEXT:

REALITATE: Psoriazul este o boală inflamatorie autoimună, necontagioasă.

PERCEPȚIE: conștientizarea este încă limitată, mulți o consideră contagioasă,

Mulți se tem să atingă un pacient.

cercetare

Sentimentele de stigmatizare și izolare duc la un nivel crescut de depresie și la consecințe psihosociale negative pentru pacientul care suferă de psoriazis și, implicit, la o calitate a vieții scăzută.

Efectele psoriazisului și ale percepției sociale -> dramatice

consecințe*:

  1. 1 din 3 pacienți se gândește la sinucidere.
  2. 43% dintre pacienții cu vârste cuprinse între 20 și 29 de ani consideră că este o „rușine socială”.
  3. 23% dintre pacienți spun că le-a influențat alegerea carierei.
  4. 1 din 5 persoane diagnosticate spun că boala le afectează relațiile romantice.

*Surse: Date oficiale furnizate de  Societatea Română de Dermatologie

planificare

    • OBIECTIVUL PRODUCȚIEI VIDEO

Pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la faptul că această boală nu se transmite prin atingere și pentru a reduce stigmatizarea asociată.

    • TARGET:

Publicul țintă: bărbați și femei cu vârste cuprinse între 15 și 45 de ani.

Public secundar: familiile și prietenii pacienților.

    • MESAJE:

Psoriazisul nu este o boală contagioasă.

Pacienții au nevoie de încurajare și sprijin pentru a trăi cu asta.

  • CANALE:

Principalul canal al campaniei a fost SOCIAL MEDIA, locul unde formatul VIDEO se poate viraliza rapid:

  1. Pagina de Facebook dedicată campaniei, precum și canalele ambasadoarei campaniei – influencerul Ana Morodan (canalul de YouTube, pagina de Facebook, contul de Instagram și blogul personal).

Dar nu ne-am oprit aici! Am mers și mai departe. Conferințele de presă și cele medicale organizate de Ziua Mondială a Psoriazisului au fost deschise cu difuzarea video-experimentului social. 200 de medici și 25 de jurnaliști au vizionat în premieră materialul video.

implementare

    • Ce am făcut?

Un video-experiment social cu un influencer în rolul principal!!

Elementul central al campaniei a fost reprezentat de două videoclipuri care au evidențiat modul în care reacționează oamenii atunci când se află față în față cu o persoană care suferă de psoriazis. Experimentul social a avut sprijinul Anei Morodan, în calitate de ambasador, care a jucat rolul pacientului. Cu ajutorul unui artist de machiaj, am simulat semnele bolii pe această pacientă „falsă”. Apoi am pus-o în locul unei angajate care lucrează în industrii care necesită interacțiune directă cu clienții: consultant beauty, hairstylist și lucrător la cafenea și am filmat interacțiunile cu o cameră ascunsă.

Am căutat un influencer care este ușor de recunoscut în spațiul public și care, în mod normal, atrage atenția și simpatia, nu respingerea. Tocmai de aceea, Ana a putut resimți și mai intens privirile de evitare și respingere ale celor din jur. Această tactică s-a dovedit eficientă, deoarece Ana a intrat cu adevărat în pielea personajului și, la un moment dat, a avut chiar un atac de panică atunci când a văzut cum o priveau oamenii. Experimentul i-a permis să se raporteze autentic la subiect și să îl documenteze cu empatie și sinceritate.

  • FILMUL 1: INFORMAREA – Primul video a abordat interacțiunea ambasadoarei cu clienții: experiența Anei Morodan în rolul unei paciente cu psoriazis. Ea a avut misiunea de a informa publicul că psoriazisul nu este o boală contagioasă și că persoanele afectate nu ar trebui izolate din această cauză.
  • FILMUL 2: SEMNE ALE STIGMATIZĂRII – Al doilea film s-a concentrat pe reacțiile clienților care au interacționat cu pacienta falsă. Nu este surprinzător faptul că videoclipul arată cruda realitate: oamenii o priveau ciudat pe Ana Morodan când observau semnele bolii, unii dintre ei evitând-o complet și refuzând orice interacțiune.
  • DIFICULTĂȚI:

Ne-a fost foarte greu să obținem sprijinul unor persoane publice care să se asocieze cu campania și să susțină mesajul acesteia. Inițial, ne doream să implicăm peste 10 influenceri, dar a trebuit să ne regândim planul după ce am văzut reacțiile lor. Au refuzat să își asocieze numele cu psoriazisul. Nu voiau să fie văzuți în public cu o boală dermatologică. Asta ne-a convins de necesitatea de a informa corect publicul despre consecințele bolii.

evaluare

2m

O audiență de aproape 2 mil a fost atinsă

300

shares

600

publicații media au prezentat experimentul video.

80k

vizualizări ale videoclipurilor

1.5k

reacții

featured on

prezentat pe revista de lifestyle (Cosmopolitan), care a rezervat o pagină întreagă pentru a acoperi subiectul

creativitate și inovație:

Având de transmis un mesaj atât de puternic, nu am găsit un format de call-to-action mai eficient decât un videoclip. Cu ajutorul celor două materiale video am reușit să arătăm adevărul dureros și cum arată lumea prin ochii unei persoane cu psoriazis. Iar pe parcursul filmărilor a devenit clar că nu este vorba doar de priviri, oamenii îi evită, îi disprețuiesc și nici măcar nu vor să stea în preajma lor.